Дискусия: За или против събирането на биометрични данни за новите паспорти

Бих се радвал да чуя мнението ви по тази тема. Както знаете в края на годината вече че може да имаме паспорти (за чужбина), а по-късно и всички останали документи за самоличност с вграден чип, на който ще се съдържат личните ни данни.

Освен тях се предвижда да се събират и образци от пръстовите отпечатъци на всеки един от нас – по един отпечатък от всяка ръка, а скоро и други данни, които от МВР още не уточняват, но следвайки американския модел, ще имаме скоро и ДНК информация.

Какво мислите за това, че за да пътуваме в чужбина ще сме длъжни да дадем (по някое време) доста поверителна информация?

Както и предния път, наградата отново е обявена. Кажете мнението си, защото то е важно! Моля, всеки прочел това, да коментира.

Oще дисусии:

За или против марихуаната 

Какво мислите за здравеопазването ни 

26 мнения за “Дискусия: За или против събирането на биометрични данни за новите паспорти

  • Reply Todorov 15.04.2009 at 15:34

    Аз съм против.Да си събират данни за престъпниците ,изнасилвачите да си ги картотекират,класифицират и там каквото правят ,но нормалните хора да ги класифицират като затворници това вече е много грубо.

  • Reply Osamata 16.07.2008 at 0:09

    Само от мене такъв отпечатък ша получите че и на кинолента няма да го съберете.

    А ако искате от спусъка на калашника ми трябва да се доближите първо на поне един изстрел разтояние.

  • Reply Николай 08.04.2008 at 14:28

    Имаще ли допитване до народа или гласувано ли е от народното събрание закон, с който се постановява създаването на такъв вид лични документи?
    Аз лично съм против и много се надявам да не са задължителни, т.е. да може да си извадих и от стария вид.

  • Reply maria 28.03.2008 at 19:45

    Твърдо против съм.дори няма да отида да си ги ивадя тези документи. ще си карам със старите докато изтекат и после бойкот.незнам за коя държава в европа го четох но те са въвели подобно нещо и бързо са го отменили после защото хората са негодували.

  • Reply asdad 28.03.2008 at 13:03

    i 8 miliona protiv da napi6ete pak 6te go napravqt za6toto taka im iznasq i za6toto sme plebei v rimskata imperiq na XXI vek

  • Reply Drumata 28.03.2008 at 11:03

    Против!

  • Reply S.O. 28.03.2008 at 9:43

    Против!!!

  • Reply roujkabg 28.03.2008 at 8:15

    Абсолютно ПРОТИВ съм.Това си е впримчване все по- вече и по-вече в полицейщина.

    Нека си събират биометрични данни на доказани криминални престъпници- няма лошо, но да се третира едно цяло общество като евентуални престъпници е отвратително.

    Като се има пред вид факта, че именно в средите на ония, които ще разполагат с данните на обществото и е налице НЕДОВЕРИЕ на обществото в институциите,/ които у нас се тресат от корупция/ смятам за НЕДОПУСТИМО това да се случва.

    И покрай това искам да попитам нещо, което не разбирам.
    В конституцията е записано, че личните документи на гражданите са държавна собственост, което обяснява защо след смъртта тези документи се предават в общините, но не обяснява защо след като са държавна собственост, държавата е абдикирала пред задължението си да ги издава за своя сметка, а ги издава за сметка на гражданина?

    Баба с 80лв пенсия как ще си смени личната карта за 50 евро и за какъв чеп са й на държавата биометричните данни на бабите ни?!

  • Reply GaN 27.03.2008 at 1:40

    Против! Не е това начинът! С две думи – ограничава ни се свободата!

    Вярно, по-сигурно изглежда, но както казаха по-горе, с това правителство и управляващи – не мерси!

  • Reply Марин 26.03.2008 at 22:06

    Не виждам кому могат да помагната тези телеметрични данни ако се носят на карта. Ако се хакне картата (не дай боже), престъпниците ще получат цялата лична информация. Не знам какво има записано в дебитните карти с чип, но се съмнявам, че пише името на притежателя, рождената му дата и номера на банковата му сметка. По скоро има някаква добре защитен кодиран идентификационен номер.
    Според мен е достатъчно личната картата да има някаква собствена защитена идентификация. Базата данни така или иначе е централизирана и (да приемем) защитена. При осъществяване на проверка, полицаите сверяват 100% данните (отпечатъци взети на място и др.) с базата данни.

  • Reply Гонзо 26.03.2008 at 18:37

    Последния филм на Кубрик обрисува едно общество, в което Големия Брат знае не само какво правите, той знае вашите предпочитания, показва ви персонализирани реклами… Но най-страшното е, че в това общество хората са виновни до доказване на противното, защото престъпниците се ловят и осъждат още преди да са извършили престъплението. Джордж Оруел си няма и идея за какво става дума направо!
    Каква е връзката с реалността? Всеки ден ползваме Гугъл, по една или друга причина имаме акаунт и Големия Брат събира данни за предпочитанията ни чрез сайтовете, които посещаваме. Сега друг Голям Брат ще си изгради база данни, която напълно да опише физическите ни характеристики, и тъй като тези данни ще се размотават заедно нас навсякъде и ние нямаме и най-малка представа кой и как има достъп до тях, естествено е да предположим, че достъп има всеки, който поиска. Е, тогава не се учудвайте, ако утре рекламните пана в софийското метро започнат да се обръщат към вас по име и в момента, в който си помислите „Тоя ще го убия“ по адрес на голфаджията, дето ви е засякъл, около вас да засвирят сирени и да се изсипе булюк специални агенти. Защото това ни чака!

  • Reply Харалан Пенев 26.03.2008 at 15:34

    Като знам какви са хората работещи в системата на МВР ми причернява като си представя с каква информация ще разполагат. Единственото, което би могъл да съдържа един такъв чип не трябва да е това, което сега е написано на личните ни карти плюс кръвна група, за да се използва при евентуални инциденти.

  • Reply kosio 26.03.2008 at 15:22

    Разбира се, че ПРОТИВ!
    Това е грубо посегателство върху свободата. Свободата е и това да имаш тайни.
    Има нужда повече хора да се замислят, че от правителството трябва да се пазим.

  • Reply Веселин 26.03.2008 at 14:27

    Против съм.

    Хора, които са се доказали, че са част от престъпността в България нямат морално право да предлагат такива нововъведения с цел подпомагане на полицията. С тази полиция и правителство, по-добре не.

  • Reply Stanislav Lechev 26.03.2008 at 14:26

    охх досетих се нещо, като се размислих сега… Вероятно изчитането на тези карти няма да е толкова лесно. Т.е. вероятно ще са смарт карти които са заключени с пароли и вероятно само МВР ще имат паролите на картите (или поне се надявам това да е идеята). Но пък от друга страна, ще има много хора, които ще имат интерес да разбият системата, а както знаем ние българите сме си изобретателни, така че ще е въпрос на време. От друга страна дори и само за ползване от МВР, на мен лично пак не ми допада идеята да имат моите отпечатъци и да ме асоциират със всяко извършено престъпление. В крана сметка, светът е потеглил на там, че един ден ще носим вгдадени подкожни RFID-та и GPS предаватели, както и чипове за усещане на настроението на човека, че да може да те усетят като решиш да правиш мизерии. ;)

    Та като цяло, това си е още един начин да се отнеме свободата на индивида.

  • Reply Stanislav Lechev 26.03.2008 at 14:18

    Аз лично не виждам „невероятната полза“ за полицията. Като искат пак могат да си направят регистър със отпечатъците на всички граждани, но без тези отпечатъци да се размотават по улицата. А и досега са се справяли и без тези данни, не виждам причина и за напред да не го правят. По скоро виждам огромен проблем със вземането на тези данни и носенето им в джоба от всеки отделен индивид. Да си представим, че някой ми открадне личната карта (с пръстовите отпечатъци), прочете от там информацията, принтира си мой отпечатък и после внимателно го нанесе в/у спусъкът на пистолета, с който е застрелял някого. Сега знам, че много хора ще си кажат, тоя влезе във филмите пак, но повярвайте ми, аз лично не виждам големи затруднения в принтирането на нечий отпепатък и използването му за не-толкова благородни цели.

  • Reply LordDoskias 26.03.2008 at 13:48

    Абсурд!

    Този чип в/у каква технология ще бъде базиран – RFID или нещо като сим карта? Клонирането на RFID чип вече е по-лесно от колкото да купите алкохол за баща в някоя верига магазини, ако нямате 18, примерно.

    С подобни мерки толкова по-лесно може да се изфабрикува, че еди-си-кой е бил еди-си-къде, еди-кога-си и „намирането“ на изкупителна жертва за каквото и да е ще е доста по-лесно, ако погледнем от тази страна на проблема.

  • Reply katatonia 26.03.2008 at 13:19

    Това е една ужасяваща интервенция върху свободата на личността и глупав опит да се копират готови модели от американците-параноици.Светът вече е в началото на края на либералните демокрации.

  • Reply pierrot 26.03.2008 at 13:09

    Ами тя няма да се разпространява. Конкретно за работата на полицията би имало невероятна полза.

  • Reply Анонимен 26.03.2008 at 12:50

    Идеята за вграден чип ми допада. Но мисля, че личните данни, които се съдържат на него трябва да бъдат ограничени. Не ми допада толкова лична информация като ДНК-то ми да се разпространява по този начин.

Leave a Reply to Stanislav LechevCancel reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.