Дискусия: За или против легализирането на ‘леките наркотици’

Реших да започна серия от дискусии по актуални теми в обществото. Едва ли ще се обхванат всички теми, но се надявам, да разбера мнението на посетителите на този блог относно доста от проблемите. Започвам с една ‘лека’ тема:

‘За’ или ‘против’ сте легализирането на леките наркотици, като марихуаната например. Ще се радвам да чуя мнения, дори да са „wazzzzzzupppp“, което ще броя за ‘Да’ :)

Какво мисля аз?

Личното ми мнение е, че те трябва да бъдат легални и дори вредните ефекти, които тютюна оказва на използващия го и на околните, тук липсват. Защо обществото разрешава да бъде тровено от цигарения дим или приема избора на хората, които всеки ден умират от това, че пушат тютюн (или пият тютюн), а не приема избора на хора, които искат да ‘дръпнат една трева’, които нито вредят на себе си (ако не прекалят), нито на околните.

Трябва да се даде свобода, но тя да бъде контролирана.

Тоест :

  1. Да не се използват на публични места. (Холандския модел не би вършил работа в България, според мен)
  2. Да не се легализира използването им от непълнолетни;
  3. Да няма реклами за тях по медии;
  4. Притежанието над определено количество да се счита за престъпление

Ако имате различно мнение, което аз се надявам да имате, пишете като коментар. Промяната на ценностите е трудно нещо и всеки си има собствено мнение, което да отстоява.

46 мнения за “Дискусия: За или против легализирането на ‘леките наркотици’

  • Reply Sens-able 18.01.2008 at 20:40

    Свежо: „за“ :Р
    icq/skype? :D

  • Reply Illa Petrova 16.01.2008 at 22:05

    Да си призная, не виждам смисъла от тоя пост. Какво точно очакваш? Естествено, повечето коментатори ще те подкрепят. И какво следва от това? Нищо не следва.
    Впрочем, аз не съм за легализацията. Но ако си мислиш, че не виждам необходимост от подобно(на това) разискване, не си прав. Просто не го намирам за представително, следователно – без значение.
    Не че нямаш ти и съмишлениците ти право на мнение. Напротив. Но форматът на евентуалната(тук) дискусия не ми се вижда основателен. По причина на на това, че се предполага, че те четат главно хора, които мислят като теб. И ти го знаеш. И какво следва? Все същото, ако питаш мен.

  • Reply момчил 16.01.2008 at 17:10

    „Когато усетиш ефекта им, след това имаш едно моментално желание да пробваш нещо по-силно…“

    пълни глупости

  • Reply BORIME4KA 16.01.2008 at 16:08

    След като лично проверих ефекта в Холандия (http://psabev.blogspot.com/2007/12/blog-post_28.html), аз съм не твърдо, но по-скоро против легализирането им. Когато усетиш ефекта им, след това имаш едно моментално желание да пробваш нещо по-силно… А да има законова предпоставка за преминаване на нещо по-твърдо (и опасно) съм твърдо против! И нещо малко встрани от темата: Ако не се предлагат на обществени места, както предлагаш, къде ще се предлагат? В Метро и Кауфланд?!

  • Reply pierrot 16.01.2008 at 0:12

    За. Без допълнителни законови уловки – за разпространение и производство. 1 брой – да. Имаше една стенен плакет навремето в сестра ми, на който се изброяваха колко души годишно загиват от различни неща – алкохол, цигари, катастрофи и прочие. Той завършваше с едно просто – „За хилядите години употреба никой не е умрял от употребата на марихуана“.

  • Reply cx 15.01.2008 at 23:13

    Ау, Бого, няма да гласувам за теб за евродепутат!

    Аз съм против, но трябва да отбележим, че аз съм и за забрана на цигарите и алкохола и избиване на всички зомбита ;)

  • Reply Марин 15.01.2008 at 14:54

    За! Има от дълги години легален силен наркотик – алкохолът.
    За конопа обаче трябва да има някакви тестове за шофьори, защото със сигурност има влияние върху скоростта на реагиране.

  • Reply Светла 15.01.2008 at 14:25

    Определено съм за легализирането на меките наркотици за пълнолетни и не виждам защо да не бъде разрешено използването им на обществени места, поне докато пушенето на тютюн на обществени места също е разрешено. Аз лично никога не съм употребявала каквито и да е наркотици (като се изключи, че веднъж неволно се надрусах със сироп за кашлица и че съм препивала с черен чай), също така нито пуша, нито пия. Мразя да ме опушват, особено хора, които много добре знаят, че от това ми става лошо. Защо цигарите са позволени, въпреки че не са по-полезни от тревата? Защото зад това стои огромен бизнес! Същото е и с алкохола.

    Освен това, „меките“ наркотици имат благотворно влияние върху страдащите от някои заболявания, рак например. Защо трябва болните от рак да ги тъпчат с морфин (откровено твърд наркотик), вместо болките им да се облекчават с марихуана, към която не се привиква?

  • Reply asktisho 15.01.2008 at 13:49

    Не ми се пишат дълги коментари, затова си позволявам да пейстна директен линк към статията по същия въпрос в блога ми. Дискусията, която се оформи след нея, също е доста интересна. Надявам се да обогатя темата в някаква степен. Поздрави за инициативата да „захапеш“ болезнените въпроси в обществото.

    При всички случаи съм против студент-първокурсник да лежи в затвора за няколко джойнта, а хората с амфетаминови фабрики да ги дават по телевизора, да им правят евала, да пишат книги за тях и да ги пази полицията, която пребива журналисти. Демек, ЗА легализацията съм. И с двете ръце.

    http://asktisho.wordpress.com/2006/11/27/joint/

  • Reply cybercrackerbg 15.01.2008 at 13:23

    Това е сериозен въпрос, който изисква еднозначен отговор. Не мога да отговоря нищо – нито „за“, нито „против“. А и не виждам смисъл – какво ще променя? Редно е депутатите да приемат изцяло нов Закон за допитване до народа, да впишат вътре, че резултатите от местни и национални референдуми са задължителни и едва тогава да се дебатират тази и останалите общественозначими теми.

  • Reply Eneya 15.01.2008 at 12:06

    За легализирането. Защото сега е гоолямата работа да пушиш коз (трева, мариуана и пр. синоними). Ако е легализирано -интересът ще спадне веднага.

  • Reply the_brain 15.01.2008 at 11:44

    Поради факта, че донякъде съм обществено ангажиран с темата, няма да обявявам личната си позиция по въпроса публично.
    Искам обаче да направя едно малко уточнение… Никъде по света няма легализация на марихуаната. Терминът, който се използва, и който би трябвало да се използва е декриминализация. Това означава именно, че притежанието на определено количество не е криминално дело, че продажбата и разпространението на такива вещества подлежи на изключително строг контрол и т.н. и т,н.
    Навсякъде в света по въпроса могат да се чуят изключително крайни мнения, както ЗА, така и против… Истината е някъде там – по средата и винаги когато съм разсъждавал по тази тема достигам до следния въпрос: Дораснало ли е обществото в България за подобна крачка?

  • Reply voxy 15.01.2008 at 11:32

    за легализирането, за и големите количества – все пак как ще се върти търговията с тях – свободно

  • Reply Боян 15.01.2008 at 11:27

    Според мен е добре да се легализират леките наркотици САМО! Тези от типа на джойнта. Аз лично не ползвам и не харесвам употребяването им, но познавам хора, които не им пречи джойнота, да не кажа че някои релаксират чрез него. Повтарям, става дума само за леките. Да се продават точно като цигарите но на лица над възраст определена, все пак. Може би не в магазините за алкохол, т.като това би означавало да се обезсмисли ограничението по възраст. Да може също така да се забранява употребата за определени лица (които имат нещо проблем с нервната система) – имам предвид да се въведе като наказуемост в тези случаи. Според мен за вредата може да се говори доста, но основното в случая е че един джойнт не е по-вреден от бутилка ракия. Защото джойнта го дърпат за да направят главата, но и ракията се ползва за това в количества „по 5 големи на човек“.
    Ограничението по количество също смятам че е глупост безподобна. Ако се разрешава – да се разрешава, но такива глупости са просто САМО предпоставка за субективизъм.

  • Reply Benedetto 15.01.2008 at 11:03

    Не виждам смисъл да са легализирани и „4. Притежанието над определено количество да се счита за престъпление“. Все едно да ми забранят да си купя кашонче водка или 10 стека цигари.

    P.S. Според мен трябва да има строги санкции за тютюнопушене на обществени места, а не да сe срявняват тютюна и марихуаната.

  • Reply Васил Колев 15.01.2008 at 10:37

    Аз моето мнение съм го написал около един дуг спор – http://vasil.ludost.net/blog/?p=2078 . Легализацията е добра идея според мен, на същото ниво като цигарите и алкохола.

  • Reply vanya 15.01.2008 at 10:28

    Определено за, но със забележките, които си посочил ти.

  • Reply Веселин 15.01.2008 at 10:11

    За легализация на канабиса и някои от производните му, против легализация на всички останали.

    Висок акциз, продажба само в магазините за алкохол и цигари, производство и обработка под стриктен контрол.

  • Reply gezatop 15.01.2008 at 10:05

    Отворено писмо на Милтън Фридман по въпроса – http://mediatimesreview.com/june03/Friedman.php
    Аз съм съгласен с него.

  • Reply Магдалина 15.01.2008 at 9:56

    За – легализирането.

Оставете ми коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.