Студенти пишат писмо до Бат’ Бойко

Вчера поредната глупост се случи във Великотърновския университет. На въпроса, защо нямаме отопление в някой сгради и трябва да учим на -5 градуса и да се разболяваме, секретарката от руската катедра, Юлия Коева, е посъветвала студентите да се помолят на Бойко Борисов за хубаво време, за да не им е студено.

Бива наглост, ама това на нищо не прилича, но молбата ще бъде внесена в деловодството на Министерски съвет, с копие и до отговорните институции,за арогантността на тези служителки.

Update: в. борба, се опита да намери всички мнения по въпроса. Студентите ще внесат сигнал до декана по проблема.

Update 2: Днес. 18.12 е била внесен сигнала в деканата, за проблемните помещения. Дано да се вземат мерки.

ДО
МИНИСТЪР-ПРЕДСЕДАТЕЛЯ
НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
ГР. СОФИЯ, БУЛ. “ДОНДУКОВ” № 1

КОПИЕ ДО:
ДЕКАН НА ФИЛОЛОГИЧЕСКИ ФАКУЛТЕТ
ОРГАНИЗАТОР НА УЧЕБЕН ПРОЦЕС КЪМ КАТЕДРА „РУСИСТИКА“

С И Г Н А Л

от Богомил Борисов Шопов, действащ от името на граждански клуб „Стара Столица“ с електронен адрес за кореспонденция press@stara-stolica.eu

Относно: искане за добро време и добро отношение

УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН МИНИСТЪР-ПРЕДСЕДАТЕЛ,

Вчера на на въпрос на студенти, магистратура „Транслатология“, във Великотърновския университет, защо трябва да учат цял ден при -5 градуса в помещенията и да се разболяват, въпреки всичките такси, секретарката на руската катедра е насочила студентите към вас, с молба за топло време по време на техните сесии, защото университета не може да им осигури друго.
Разбирам абсурдността на това мое начинание, но все пак здравето на хората е на първо място. Считам, че при добро желание, може да се намери адекватно решение, за да бъде осигурено качествено и комфортно обучение на всички студенти.

Обръщам се към Вас, господин Министър-председател, с настоятелна молба да проверите дали има начин това да се случи, за да може да дадем на младите хора добро образование и да бъдат те едни добри специалисти.

Оставаме с уважение към Вас и към институцията, която ръководите.

74 мнения за “Студенти пишат писмо до Бат’ Бойко

  • Reply Стефания 18.12.2009 at 7:07

    Не уча във Велико Търново,но съчувствам на колегите там.
    При положение,че в България безплатно висше образование вече няма,то студента се явява потребител,който си плаща и има право да изисква услугата,която получава да е качествена.В случая качеството включва И осигуряване на подходящи условия за работа.
    Съгласна съм,че преподавателите също работят на студа,но малката разлика е там,че на преподавателите се ЗАПЛАЩА за това,а студентът СИ ПЛАЩА за това.
    Ръководството на университета вместо да си прехвърля топката и вместо да тръгва на война в защита на една служителка,която се изказала някакси(няма да коментирам уместно или не) по-добре да се вземе в ръце и да осъществи качествената услуга,за която им се плаща.
    Всички знаем,че търсенето определя предлагането – има студенти – има университет,няма студенти – няма университет.
    Съвет – грижете се за тези,които осигуряват работата ви и заплащането ви и в крайна сметка са бъдещето на тая държава.

  • Reply Богомил "Бого" Шопов 17.12.2009 at 20:20

    Свилене, къде видя че СТАВА дума за целия ВУЗ? Чети внимателно :)

  • Reply Свилен 17.12.2009 at 20:16

    И уважаема/и Дида: моля не пресилвайте и не спекулирайте! Днес температурата дори навън беше около нулата, не по-студено беше и предишните дни, така че, дори и навън да седяхте, никаква опасност нямаше да има да ви залепне металният химикал за ръката -:) Иначе съм съгласен, че 11 блок е неприятно място! А да не би пътищата, по които плащате скъпи винетки, данъци и такси, да са идеални?! Хайде моля … това е БГ реалност, до толкова са възможностите, за съжаление…

  • Reply Свилен 17.12.2009 at 20:08

    До Дида: хайде, ако обичате без заплахи! Още от началото на тази дискусия казах, че не съм съгласен с агресивния тон и подход към проблема! И пак ще кажа, че чувството за хумор – особено в ситуация, когато и ти сам си потърпевш /виз. Юлия Коева, която работи при същите условия/ е по-скоро опит за внасяне на интелигентен елемент на толерантност и солидарност.
    ЕДНО УТОЧНЕНИЕ: всичко написано по-горе от мен се отнася за главната сграда на ВТУ, където – да, и днес бях там на лекции – положението е повече от прилично!
    Да, доколкото чувам от колеги, положението в 11 блок е доста критично и напълно разбирам протестите Ви, ако се отнасят за там! Но моля не обобщавайте за ЦЕЛИЯ ВТУ!! Административното ръководство се старае да подобри нещата, но при това ограничено финансиране не може всичко да стане перфектно ВЕДНАГА! Блок 11 е резервен и се използва в краен случай, когато не достигат зали – не може заради изключението да се обобщава за целия университет. А и да не искате да кажете, че всичко в тази държава е супер наред, та искате това от ВТУ!?!

  • Reply NekavNik 17.12.2009 at 18:48

    Може да се опита и следното:
    Звъни се на 080016111
    (би трябвало да можете да позвъните на този номер от всеки уличен телефон, без да ви е необходима дори и карта)

    И се пита следният резонен въпрос:

    Къде мога да се информирам за това какви са минимално допустимите температури в учебните зали за провеждане на учебни занятия според българското законодателство ?

    Другия вариант е директно да се обадите в:

    http://www.riokoz-vt.com/
    062 / 620161

    и да попитате същото, като евнтуално сигнализирате за проблема и поискате инспекция, която да го установи.

    Това е конкретният орган, който може да наложи на университета ви да ви осигури условия, при които да не ви залепват металните химикали за кожата.

    Ако ви се струва крайна тази мярка, може да чакате, да си траете, да недоволствате и …. да мръзнете

  • Reply Дида 17.12.2009 at 16:36

    … само да допълня…Мен лично не ме интересува какво е било положението преди с отоплението в Университета. Тогава съм си плащала такси на друг университет и те са ми предоставяли необходимите условия за добра работа. Това, което ме интересува е сега какво е положението! В крайна сметка аз сега плащам такси, а не преди 2-3 години! С вашата логика следва да ви плащам сега такси в размер от преди 3 години. Хващам се на бас, че са поне с 30 % по – ниски от тазгодишните. Не сте ли съгласен г-н Преподавател на мрънкачи?

  • Reply Дида 17.12.2009 at 16:28

    до Свилен:
    Уважаеми г-н Свилен, предив всичко внимавайте кого наричате „мрънкачи“, може доста да се изненадате що за хора сте обвинили в неоснователно оплакване. Вие самият говорите за проверка на фактите, но явно не си правите труда Вие да ги проверите.
    Аз лично присъствах на занятия в 11 блок … и пиша с метален химикал… на вас известно ли Ви е при каква температура човешката кожа залепва за метал…аз мога да ви обясня ако не знаете. Плюс това в целия блок няма нито едно работещо отоплително тяло, температурите наистина са под нулата. Учете Вие при такива условия. На мен това ми е втора магистратура, учила съм в три различни университета и съм била на обучение в още два, но на такива лоши условия и слаба организация не съм се натъквала. Вие сам си правете изводите.
    А що се отнася до г-жа Колева, никога не съм я виждала, но НЕ е професионално да се иронизира когато трябва да се решава проблем.

  • Reply Свилен 17.12.2009 at 14:12

    до АВV: Както и да го погледнеш обаче, сега ВТУ е доста по-отоплен отколкото преди няколко години! Ако не си бил/а тук тогава, ние бяхме и можем да направим разликата: новият Ректор наистина направи доста с дограмата и модерната отоплителна система – надали може някой да го отрече! А мрънкачи винаги има, като че ли те самите във всичко са изрядни! Не, не казвам, че положението е идеално, но е доста по-добре от преди последните ремонти…

  • Reply ABV 17.12.2009 at 12:45

    Вместо на премиера пратете писмо до прокуратурата да провери защо се разруши парното в университета а и самия университет и какви пари стоят зад това; къде отидоха радиаторите. Новата „система“ може да е добра за някои канцеларии, но абсолютно е непригодна за аудиториите. Защо първата работа на всеки ректор е да започне тотални ремонти и да сменя дограми?!

  • Reply НекавНик 17.12.2009 at 2:21

    Е няма ли някой/някоя от тези студенти с гадже, по юридическата част ???

    Не съм юрист, но за работниците има един обемист раздел в КТ за здравословните и безопасни условия на труд, заедно с няколко наредби.
    Предполагам подобно е положението и с учениците и студентите по отношение на условията, в които се провежда учебният процес.

    Да извикат студентите една здравна инспекция, да треснат инспекторите една глоба на заплатата на отговорните за това, пък може и да се реши проблема след това, защото за повторните нарушения може да има по сериозни глоби…..

    Просто трябва да се хвърли едно око на нормативните текстове по въпроса за учебния процес…..попадали са ми актове на разни служби глобяващи директори на учебни заведения за разни неизпълнения като пожарна безопасност….за такъв студ предполагам ще се подходи по подобен начин.

  • Reply Силвия 16.12.2009 at 19:03

    По повод коментара на Свилен, че „българинът най-много се страхува да не настине и да не се мине“ бих искала да кажа на уважаемия господин, че много от студентите и особено магистрантите имат малки деца и се страхуват основно за тях, а не за себе си. А че сме се минали, минали сме се като сме си платили таксата…

  • Reply Богомил "Бого" Шопов 16.12.2009 at 18:58

    @Свилен – Кой може да го оправи тогава? Проблема? Какво трябва да направят студентите, за да не стоят на студено?

  • Reply Свилен 16.12.2009 at 18:36

    до Бого: така е, студено е, не е като през лятото! И по пътищата има сняг и лед, но за това не са виновни уличните полицаи, нали! А доколко е истински СТУД в аудиториите, може да се спори: вярно е, не е достатъчно топло, за да си подремнеш -:) …

  • Reply Свилен 16.12.2009 at 18:31

    до Plamen L.: не съм роднина на Юлия, а преподавател във ФФ и от години работим с Юлия – това е човек, който за нищожно заплащане върши изключително много и то качествена работа! А не греши само който нищо не прави – това по повод на евентуално допусната грешка от Юлия при програмите на маг. програми!
    Юлия наистина е много натоварена с работа, която други служители не искат или не могат да поемат. Колкото до таксите, да не са ниски, но не Юлия ги получава, а отиват в университетската каса и НЕ от Юлия, или от мен, зависи, за какво се използват… Още по-малко премиерът може да изисква „оправяне на нещата с отоплението“ от Юлия! Цялото това занимание тук е доста елементарно и безсмислено…

  • Reply Богомил "Бого" Шопов 16.12.2009 at 18:24

    @Свилене – и СЕГА стидентите стоят в някой аудитории със шапки и балтони, защо не проверите? Никой не би отишъл бе причина да се оплаква. А поведението на госпожата си остава арогантно, каквото и да говорим – не може да се говори така на хората – дори и нищо да не зависи от тебе.

  • Reply Богомил "Бого" Шопов 16.12.2009 at 18:22

    @Свилене – имаме проблем, на СТУДЕНтите им е СТУДЕНо, не е само корена на думата. Хайде да го решим, вместо да търсим какви други проблеми има – можеш или не можеш да помогнеш?

  • Reply Свилен 16.12.2009 at 18:20

    ОК, ама неуредици в нашата държава има на всяка крачка – да не би пътищата и болниците ни да са наред, та опряхме да пишем до премиера за казаното на шега от една иначе изключително качествена и съвестна служителка? И КАК е проверена „информацията“ – като са питани пак ония, които ‘се страхуват да не настинат и да не се минат’ ли? Избиване на комплекси е точно агресивното нахвърляне върху една служителка! Чак пък „нечовешки условия“?! Хайде, хайде … Да бяхте дошли преди 2-3 години, когато нямаше НИКАКВО отопление в аудиториите и студентите пишеха с шапки и ръкавици! Сега системата е модернизирана и положителните стъпки трябва да се приветстват, а не изкуствено да се търси скандал!

  • Reply Богомил "Бого" Шопов 16.12.2009 at 18:17

    Ако бяхте хвърлили толкова сили и в решаването на проблема – тези които пишете от университета, да го бяхте разрешили вече. Я се хванете да свършите малко работа, да не се хващаме ние.

  • Reply Plamen L 16.12.2009 at 18:15

    Aко борбата за правата на студентите се постига са „евтини трикове, агресивност и наглост“ то тогава Бого прави това :) Според мене госпожата, която едва ли трепери, по-скоро отговаря на „евтини трикове, агресивност и наглост?“

    @Свилен – вие да не сте роднина на госпожа Юлия?

  • Reply Силвия 16.12.2009 at 18:06

    Проблемът е изключително сериозен, казвам го като студент във ВТУ с опит от първа ръка. Относно стаите, в които работят служителите на университета, всеизвестно е, че всички са си занесли по една електрическа печка, като електричеството за тези печки със сигурност се плаща от нашите и вашите такси за обучение! Г-жа Коева може да е изключителен професионалист, но това не й попречи да обърка програмата на половината поток и да го постави в неудобно положение пред преподавател. Чудесното й чувство за хумор също остава недооценено от хора, които са платили над 500 лв. такса за обучение, а когато се осмелят да помолят за разпределение в по-топли стаи са пращани да се молят за хубаво време на Бойко Борисов. Това не е е чувство за хумор, а чиста арогантност.

Leave a Reply to ДидаCancel reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.