Мнение на читател: За пиратството и Интернет

Днес гледах участието ви в сутрешния блок по НОВА телевизия.Радвам се, че вече има такава инициатива в БГ. Фирмата, в която работя е интернет доставчик. Нас много ни вълнува темата с авторските права. Искам съвсем ясно да кажа, че на нас не ни допада идеята държавата да смята интернет доставчиците по подразбиране за най-големите пирати и да налага на обществото мнението, че те се издържат благодарение на незаконното сваляне на филми и музика в интернет.

Ние бихме искали да предложим на потребителите си платени услуги (естественно на приемливи цени) и да намерим начин съвсем законно да удовлетворим желанието им да свалят музика и филми от интернет без да накърняваме правата на авторите.

Практиката в България в момента е много порочна в това отношение. Ние правим от много време опити да осигурим на потребителите си платени услуги, но стигаме до посреднически компании, които са закупили някакви авторски права, регистрирани са на някакви си острови(искам да кажа че не плащат данъци на нашата държава) и в същото време не предлагащи никакви нормални условия за работа към нас.Фирмите, които се представят че държат авторските права според мен са откровенно рекетьорски и не желаят в истинския смисъл на думата да правят бизнес.Те са си осигурили контакти на нужното ниво(имам впредвид полиция и прокуратура) и се опитват да разпространяват правата за филми и музика по техния си начин.В същото време това , което се прави в държавата не е нормално.Тази кампания с НЕ НА ПИРАТСТВОТО не е най-доброто, което може да се направи.

Вие сте абсолютно прави, че носителите на авторските права биха могли да намерят друг начин да получават приходи, непосредственно от свалянето на техните произведения в интернет, само че нали разбирате че посредническите фирми, които имат претенциите да сключват договорите биха останали без приходи.

От там всъщност започва всичко.Те искат да се настанят по средата между носителите на авторските права и публиката и да получават най-големия пай.Интернет всъщност позволява да се работи без посредник, което на тях не им харесва.

Ако реално се договорят авторите директно с някаква специално създадена за целта организация на интернет доставчиците и предлагането се организира съвсем легално в БГ няма да има пирати и потребителите ще могат да плащат поносими цени за нещата, които искат да гледат или слушат у дома.Въпросът е ще ни оставят ли разни рекетьорски фирми да организираме това?

16 мнения за “Мнение на читател: За пиратството и Интернет

  • Reply Добри Бoжилов 17.09.2009 at 10:26

    На всички, които странят от политиката, е добре да им се каже, че като те странят, остават боклуците, и резултатът е видим. Бягството от политиката не е възвишено и чисто занимание, а е по-скоро обратното.

  • Reply Робин 16.09.2009 at 21:51

    Аз незнам какви са ви идеите и исканията, но съм мислил по въпросът за правата, и идеята ми е: Музикантите се съгласяват да получават заплащане от доставчици на интернет по данни на броячи, и също така държвата плаща примерно един милион за най-добра песен на годината, и по-малки суми надолу до двайсто място..

  • Reply jd 16.09.2009 at 11:58

    Бого,

    вчера ви гледах, но ми направи впечатления, че хората на отсрещната страна така и не разбраха какво имате предвид (особено дамата, която представляваше музикалната индустрия). Според мен трябва да се комуникира малко по-„като-за-идиоти“ за какво иде реч в тая борба за дигитални права ;)

    • Reply Богомил "Бого" Шопов 16.09.2009 at 12:05

      O, тя много добре знае за какво става дума, ама не и изнася. Мерси !

  • Reply Богомил "Бого" Шопов 16.09.2009 at 10:45

    @Турин – Стратегията беше именно такава, защото пред такава аудитория и с такива опоненти, няма друг начин за посяване на семето.

  • Reply Богомил "Бого" Шопов 16.09.2009 at 10:43

    @Валерия – кое точно, според теб, е налудничаво? Аргументирай се

  • Reply Мартин 16.09.2009 at 10:31

    И аз ви гледах.Доста интересно,е че Любо доста бързо разбра идеята на партията не без подкрепата на Милен Цветков-или бъркам?А тази Килева ли е или еди коя си-освен да лалосва и да се прави от един смешен пинчер на битбул май доста неподготвена дойде-поне да беше прочела принципите и идеите на ПП!А най дразнещото беше,че винаги темата се извърташе към свалянето на музика и филми,което не го позволихте да стане.Но такава ще е орисията на ПП-поне в началото.

  • Reply Валерия Илиева 16.09.2009 at 0:29

    И аз гледах участието ти по Нова, уви беше много зле. Аргументите ти меко казано звучаха налудничаво като на герой от творбите на Елиас Канети. Да не си прекалил с бирата вечерта?

  • Reply turin 15.09.2009 at 16:40

    Бого, гледах ви двамата и мога да кажа, че стояхте достатъчно добре. Добре, защото успяхте да кажете всичко, което е нужно на всеки мислещ непредубеден зрител, за да разбере правилно. „Достатъчно“, защото точно в такова предаване малко „нема сми“ да се „печели“. Това предаване и подобните му имат за цел сензацията, скандала, изкрещяването на прости изречения и въпроси, а не осмислянето на проблема. Пролича си и от реакцията на водещите и насоката, в която уточняваха с въпросчета.

    Поздравления и за заемането с пиратската партия! Знаеш, че подкрепям изцяло идеите — заради принципната ми анти-политическа позиция не мога да участвам активно, но със сигурност ще подкрепям с моите си средства, най-вече онлайн, другите, не конкретно политическите идеи.

    Григор успя също да каже точните неща, но отново така, че да се чуят от слушащите. А кресливите „магазинни“ (особено сутрешни) предавания не са със слушаща аудитория. Хората пускат телевизор тогава, за да им бръмчи нещо, докато закусват и най-много да слушат „хайлайф клюкини“.

    Но въпреки това е добре, че заявявате присъствие. Слушането и чуването, надявам се, ще дойде лека-полека с времето ;)

  • Reply tsesi 15.09.2009 at 15:26

    Свежо: който каквото си намери в мрежата негово сие е.това е единствиното правило в мрежата.всичко друго е мерак за печалба.не е виновен този който сваля а този който качва.проблема ви е че нямате контрол на това и това не е наш проблем.

  • Reply Yordan 15.09.2009 at 15:20

    Поднасянето на аргументите не беше добро, вие сте „пирати“ за бога.

    Можеше малко по-твърди и безкомпромисни да бъдете, в крайна сметка целта не е да постигнете споразумение с звукозаписната мафия, целта е да се постигне подкрепа на идеята в обществото.

    Става дума за проста борба на интереси, интереса на любо и сие, срещу интереса на цялото общество.

    Според мен изхода е ясен. :)

  • Reply Ники Русиновски 15.09.2009 at 14:29

    Моля те, потвърди, че си получил предния ми коментар по темата, защото беше важен, а не го виждам.

  • Reply Добри Бoжилов 15.09.2009 at 14:22

    Eто го „шоколадът“. Аз го завивам от година и половина, но след доста демотивиращия изборен резултат, съм по-предпазлив с очакванията към интернет избирателите :-)
    Ето:

    http://bipartia.com/index.php?option=com_content&task=view&id=893&Itemid=37

    А аргументите трябва да се говорят точно в такива студиа, защото иначе си ги говорим един на друг една група от стотина по-активни интернетаджии, и нищо не става. Трябва да се стигне до тълпите, т.е. да се говори в предавания като това, в което бяхте.

  • Reply Black Wolf 15.09.2009 at 13:38

    Има един много лесен начин творците да се отучат от мераците си, но хората са слаби, глупави и страхливи и нямат волята и силата да го налогат.
    А начина е следния – бойкот. Не купувайте дискове, не ходете на концерти. След 6 мес. ще клекнат и творците, и звукозаписните компании и всички по веригата… ;-)

  • Reply Богомил "Бого" Шопов 15.09.2009 at 12:39

    Аха, ще завиваш шоколад и ти. Аргументите са ясни и са добре дефинирани, просто не е мястото да се говорят там, където е безмислено.

  • Reply Добри Бoжилов 15.09.2009 at 11:42

    Шопов,

    И аз ви гледах сутринта и не съм доволен, че отидохте напълно неподготвени и просто ви разбиха. Ще се опитам да подготвя нещо като позиция на моята партия, която да е с малко по-силни и аргументирани тези. Скоро ще е я има. Една възможна теза е, че опазването на авторските права трябва да се извади от функциите на държавата, защото разходите по администрирането на тази дейност са далеч над приходите от нея. Държавата вкарва 50 хиляди лева в полицаи, коли, експерти и всякакви подобни, за да провери един клуб, от който после някой изкарва 10 хиляди лева от лицензи. Това е абсурд. Излиза, че държавата субсидира собствениците на права. Ако собствениците искат, да ходят да си съдят съответния клуб по частен ред и да си изкарат 10-те хиляди. Но те да си плащат за адвокати, експерти и пр. Всичко друго е измама…

Оставете ми коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.