14.01.2010 – ден за протест

Да не беше зима студена, гол щях да се просна пред парламента, да ми се види дръжката на плаката с която казвам, всеки дето не знае какво е ЗЕС, а го гласува да я хване да я подържи…

Така или иначе иде време за зимата на недоволството, защото пак е зима, защото аз пак не съм доволен, че депутатите гласуваха един закон, който нарушава правата ни.

Не съм доволен и че парламента сега е само прост изпълнител на волята на една политическа формация, а не място за реална дискусия и намиране на консенсус между политическите сили.

Аз излизам на протест на 14.01 пред парламента, защото не искам 2010 да е 1984, ако ме разбирате какво искам да кажа. Ще се видим на площада, мили мои читателю.

Другарите от МВР, дето четат това, да знаят, че заявлението е пуснато.

АЗ НЕ СЪМ ТЕРОРИСТ, бе другари

Ето и текста на призива:

Една година след кървавото и насилствено потушаване на протеста на гражданите срещу безскрупулното управление на тройната коалиция, днес сме в ръцете на нова двойна коалиция: ГЕРБ и АТАКА, която отново нарушава гражданските ни права.

В милиционерски стил, управляващите от коалицията ГЕРБ – АТАКА са на път да приемат изменения в Закона за електронните съобщения (ЗЕС), които, казано най-общо, ще застрашат демократичните принципи и ще нарушат правата на гражданите, позволявайки нерегулиран и нерегламентиран достъп на МВР до лични данни. Освен това, типично по милиционерски, всеки един от нас ще може да бъде профилиран и проследяван според местоположението си, телефонните си контакти и Интернет трафика си.

П.П. Зелените, съвместно с групата „България е наша“, „Електронна граница“ и други формални и неформални граждански инициативи и организации, организира общ протест срещу предложените промени в ЗЕС, станал известен като Закон за електронното следене. Зелените канят всички организации, сдружения, политически партии и техните симпатизанти, определящи се като демократи, на общ протест срещу тоталното следене в на електронната ни комуникация, мобилната ни телефония и трафика ни в Интернет.

Протестът ще се състои отново на 14 януари и отново от 11:00 часа, под надслов:

„БЪЛГАРИЯ НЕ Е БИГ БРАДЪР! 2010 НЕ Е 1984!“

Каним всички свободомислещи граждани, несъгласни с това, че настоящият парламент е сляп изпълнител на еднолична политическа
воля, а не орган, излъчен от нас, избирателите, който взима отговорни и демократични решения, за благото на гражданите на Република България, да се присъединят към протеста на 14 януари от 11:00 ч. на площад „Народно събрание“.

Още по темата:
Асен

33 мнения за “14.01.2010 – ден за протест

  • Reply Скръбна вест « Опитите за летене на Оригами Жерава 18.02.2010 at 17:37

    […] Копирано без разрешение от автора от  http://antone.blog.bg. Статията разглежда неуспеха на протеста за електронна свобода. […]

  • Reply яяф 11.01.2010 at 8:45

    Никой не попита какво стана с протестиращите от миналата година? Никой не потърси отговорност затова, че биха невинни хора и че управляващите направиха сценарий за потушаване на протеста. Направете съпоставка за реакцията на полицията при убийството на студента Балтов и това при отвличането на студента Гунински! Напълно противоположна!

  • Reply TheTvGuy.Net » Национална петиция: Гората не е само дървесина! 08.01.2010 at 15:09

    […] теми в блогосфера в момента е протестът „БЪЛГАРИЯ НЕ Е БИГ БРАДЪР! 2010 НЕ Е 1984!“. И аз подкрепям националния протест с две ръце, но […]

  • Reply The wall » Blog Archive » Защо не трябва да ни следят? 08.01.2010 at 9:25

    […] малко по Дарик отново напомниха за протеста след шест дни. Надявам се да успея да се измъкна за два часа от […]

  • Reply Факт! | Remorse Code 07.01.2010 at 13:46

    […] че на 14.01.2010 ще има протест против ЗЕС пред на парламента. […]

  • Reply иван 07.01.2010 at 1:33

    нещо те разбирам – нали борислав сандов е едновременно председател на сроксоз и член на зелените. за какв ое тая караница?

  • Reply Didok Dennnev 03.01.2010 at 13:39

    Докато минат поправките в закона, ще твърдят, че се събират данни само за конекциите. Кога, с кого и колко време, кой е бил сайтът, какво си чел, какво си свалял… Проблемът въобще не е ясен на хората. Чета тук и чета там как коментирате… НО ВЪОБЩЕ НЕ ОСЪЗНАВАТЕ КАКВО НИ ГЛАСЯТ И ДО МОМЕНТА КАКВО СА ПРИЧИНИЛИ В НАРУШЕНИЕ НА ГРАЖДАНСКИТЕ НИ ПРАВА

    Осъзнавате ли, че трафичните данни ще се използват в СЪДЪТ!?

    Осъзнавате ли, че с този ЗЕС се заобикалят контролните механизми заложени в закона за разязнавателните средства ЗРС

    Осъзнавате ли, че няма точна дефиниция за терминът- “Оперативно интересно лице”!?

    Осъзнавате ли че от пасивно събиране на трафик, ВЕЧЕ не им е никакъв проблем да преминат без ДОКАЗАНА причина към АКТИВНО такова

    Осъзнавате ли, че трафичните данни, нарушената банкова тайна, данните за позиционирането ви от мобилните оператори, публичните общински регистри, и още и още се обработват автоматично от системи създаващи вашият пълен социо-профил?!

    Осъзнавате ли, че полицията и службите немогат да се закълнат, че сред тях няма информатори за престъпният свят и за прекалено амбициозни журналисти?!

    Осъзнавате ли, че институцията която ще контролира този пасивен интерфейс за достъп няма да е само една?! Няма да е само МВР

    Осъзнавате ли, че в европейската директива никъде не се говори за създаването на пасивен интерфейс за събиране на данни. Ако изобщо подходът е създаване на интерфейс, искаме интерфейс, който се контролира само от полицията, а ТЕ не мислят подобно нещо…

    В случай на реализация с интерфейс, то за него се предполага от закона да не съществува регистър или контрол от страна на оператора за достъп до интерфейсът (а това не е така), тъй като е изцяло вътрешно решение на МВР!!! Така се получава ефектът на достъпа чрез интерфейс е изцяло вътрешен за МВР, оставен на тяхното добронамерено предварително искане на разрешение от съдия, или регистрация. Ако те решат да достъпят данни, но и да е поискано съдииско разрешение – могат и да не го регистрират вътрешно, имаме закононарушение по общите правила на ЗЕС, но същевременно нямаме механизъм за хващането му. Щом няма контрол, значи законът в този вид е неприемлив!!!

    Осъзнавате ли колко силно е разширено тълкуването на европейската директива?! Съществува разширяване на смисъла на директивата в добавено проследяване, и събиране на физическото местоположение на лицата в реално време (по мобилният Ви телефон). Това е принципен проблем, тъй като физическото местоположение НЕ СА „лични данни“!!!!!???

    Осъзнавате ли липсата на дефиниции за термини като “Оперативно интересни лица” и „проследяване“ Това са най-общи термини и може да означават всичко („проследяване от любопитство“, неудобни граждани с активна гражданска позиция, журналисти не признаващи цензурата).

    За това категорично и безрезервно подкрепям протеста. Трябва да се огласи факта че в резултат на некомпетентността си нашите избранници пишат калпави закони с които погазват демократичните традиции извоювани от българското общество още в началото на прехода. Аз не приемам законът в тази му вид, защото той изисква пълно преработване до хармонизирането му с конституцията и останалите действащи в момента разпоредби! Съществуват подозрения за натиск върху МВР за въвеждане на такива мерки от страни застрашени от тероризма. Нека припомним, че степента на заплаха за България не е същата и нашите си проблеми са различни за да въвеждаме полицейщината само за да угодим на една или друга свръх-сила (държава)

  • Reply Адриана Иванова 01.01.2010 at 18:47

    @Селин, предполагам, че не си била нито на прес-конференцията за 14-ти, нито на интервютата с техните представители, когато говориха. Ако желаеш, щом търсиш примери, ще продължим с теб дискусията в сайта им. Това, че говоря за тях не означава, че нямаше и други партии – за ДСБ и БНС си напълно права, че се опитваха на наш гръб да извлекат дивиденти; лично съм критикувала и тях: http://news.ibox.bg/material/id_1766755309/fpage_2/

    Така че каквото говоря, го говоря от опит и съвсем не съм „далеч от истината“. Така че моля те, избягвай подобни прибързани заключения.

    На читателите на блога благодаря за търпението относно отклонението ми от темата – наложи се да отговоря тук, тъй като имаше реплика към мен.

    Отново – това, което ни обединява тук са промените в ЗЕС – на никого от нас не му харесват.

    С поздрав,

    – Адриана

  • Reply Селин 30.12.2009 at 22:06

    Аз се извинявам, ама тия неща дето ги говориш, Адриана, са не просто далеч от истината, а направо откровена неистина. Следях непрекъснато репортажите по телевизиите и никъде не съм видяла кипрещи се Зелени, рекламиращи партията си. Те се съобразиха с молбата ви, нямаше един път партиен символ през цялото време и през всичките протести, за разлика от лепенките на ДСБ и символите на БНС. Но виж тях не ги споменаваш, а обвиняваш Зелените.
    Много добре знаеш, че именно най-активните членове на ПП „Зелените“ помагаха. И го правеха без афиширане на партия – заради вашето искане.
    Четящите тук не само са мислещи и ориентиращи се, но и повечето са ходили на протестите и следили медиите и такива твърдения много бързо и лесно лъсват като неверни.
    Малко по-горе Богомил помоли тези неща да се изясняват в сайта на Зелените, а не в блога му. Предлагам ти да сториш тъй. :)

  • Reply Бай Ганьо 30.12.2009 at 0:36

    Към Богомил „Бого“ Шопов

    Приеми моите извинения.

    Мина известно време, докато се появи поста ми и реших, че си го изтрил.

    Още веднъж моите извинения.

  • Reply Адриана Иванова 29.12.2009 at 16:50

    Първо, подкрепям напълно инициативата за ЗЕС.
    Не подкрепям начина, по който се прави пореден опит да се присвои датата 14-ти януари от политическа партия.

    Богомиле, „Зелените“ не са „едни от основните организатори“ просто защото:
    1) Имаше забрана за партийни изяви;
    2) Те се включиха като природозащитници и граждани, а не като членове на партия;

    А основният ми довод срещу тях е, че страхливо отказваха да се подпишат като организатори, които носят материална отговорност, докато аз, Миро, Кънчо и колегите от СРОКСОС го правехме редовно. А когато ставаше дума за медийни изяви, бяха първи кипри.

    Единственото, което търсиха преди, а търсят и сега ПП „Зелените“ е да използват медийното внимание покрай гражданската вълна за самореклама. От една страна говореха, че са „само граждани“, а от друга всячески се опитваха да рекламират партията си по време на протеста, което лично аз туширах на много от съвместните ни медийни участия.

    В заключение ще кажа, че не е безобидно това кой как призовава. Това е така защото хората започват да си мислят, че видите ли, наистина „няква политическа партия“ е организирала 14-ти януари 2009 и почват да псуват наред всякакви граждански инициативи, защото някой ги е заблудил, че става въпрос за чисто партийни интереси.

    Аз обаче вярвам в силата на мислещия човек и че четящите тук ще се ориентират добре каква е истината.

  • Reply бойкоСтефанов 29.12.2009 at 15:33

    Свежо: „Роден e на 22 декември 1974 година в град Шумен. През следващите няколко години ЖИВЕЕ в Русе и Габрово, където завършва основното си образование.“ – цитат от статията във уикипедия.

    Социопатия. Синдрома на Хитлер, който е честолюбиво дете на кръвосмешение, роден в опустошена държава.

    Не РОДИТЕЛИТЕ МУ ЖИВЕЯТ еди къде си, където той завършва основно образование. Ами ТОЙ Живее там и завършва основното СИ образование. Сякаш се е родил сам и образованието в света е създадено заради него.

    Социопат. Величествени претенци на база на неизразима семейна тайна.

Оставете ми коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.